Skara - The Blade Remains :: Recent Topics http://thebladeremains.com Fri, 07 Mar 2014 12:05:39 +0000 Kunena Forum (Joomla) /components/com_kunena/template/blue_eagle/images/icons/rss.png Skara - The Blade Remains :: Recent Topics en-gb New Alpha Gameplay video - The Lava Coliseum - by: Pablo.Rodríguez http://thebladeremains.com/forum/news-announcements/127-new-alpha-gameplay-video-the-lava-coliseum#723 http://thebladeremains.com/forum/news-announcements/127-new-alpha-gameplay-video-the-lava-coliseum#723

Introducing some footage of the new Lava Coliseum!

 

 

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News & Announcements Fri, 21 Feb 2014 14:47:38 +0000
First Fatality contest - by: Psyshik http://thebladeremains.com/forum/contests/126-first-fatality-contest#710 http://thebladeremains.com/forum/contests/126-first-fatality-contest#710

Describe a future fatality on Skara.
A fatality is a finish move that will kill your opponent with style! In Skara, you will be able to execute a fatality in two moments:

- The first one will be just before killing your opponent. In order to execute it, you will need to press the correct button quickly.
Example


- The second one requires you to counter an attack by your opponent when he has particularly low life left.
Example



Before starting the description of the fatality please let us know if it’s a normal one or a counter attack as well as the race it will be from between the Khärn, Durno and Shinse.

In order to illustrate your idea you can use screech, images, videos etc.

The winner will get:
- The name that he wants in the game locked for him
- The ability to use the fatality while playing Skara (for free)
- He will be able to name the fatality (subject to the dev team’s approval)
- His name next to the name of the fatality. For example “'smashing head' by Psyshik"]]>
Contests Sun, 16 Feb 2014 18:36:48 +0000
Character customization - by: Pablo.Rodríguez http://thebladeremains.com/forum/general-discussion/125-character-customization#696 http://thebladeremains.com/forum/general-discussion/125-character-customization#696
The thing is that we are still in a very early stage of development, so we just have the basic configuration of Durno and Khärn - Shinse is about to make a big appearance - but trust me when I say that our art team is working in the first armor and weapons upgrades, and they are putting a lot of effort to make them truly spectacular and convince you to purchase them. At the end, we are a company and we want to make money selling those cosmetic items.

We will be more than happy to hear your comments and opninions about this.]]>
General Discussion Fri, 07 Feb 2014 20:05:03 +0000
Demons Bane (Tamvaasa Faction) - by: jetcutter http://thebladeremains.com/forum/faction/119-demons-bane-tamvaasa-faction#612 http://thebladeremains.com/forum/faction/119-demons-bane-tamvaasa-faction#612 The bodies of our opposition will serve as stepping stones to cross both rivers and ravines.
Those whom oppose us will be cast into servitude to our king, (a merciless bastard).
Perhaps the best option for those whom are against us, is surrender or hide.

So it is written.]]>
Factions Fri, 24 Jan 2014 14:36:17 +0000
Presentacion general - by: Psyshik http://thebladeremains.com/forum/discusion-general/93-presentacion-general#419 http://thebladeremains.com/forum/discusion-general/93-presentacion-general#419
Voy a explicaros, a los que no entendéis ese idioma bárbaro que es el ingles, que demonios es Skara


Presentación del proyecto:

Somos 8 bit Studio, un estudio Indie basado en Barcelona.
Pablo Rodriguez, CEO y Creative Director, empezó a crear el background de Skara en el 2009 y es en diciembre del 2012 cuando se reúne un equipo de 6 personas para comenzar el desarrollo del juego.
Recientemente hemos obtenido la licencia del unreal 4 de la parte de Epic y estamos dedicando todo nuestro esfuerzo para lograr crear el juego al cual nuestro equipo y nuestra comunidad siempre ha deseado jugar.

Tenemos una relación muy estrecha con nuestra comunidad a través nuestras páginas sociales y nuestro foro, nuestra intención como compañía indie es desarrollar el juego escuchando a la comunidad de jugadores, y dando la oportunidad a nuestros usuarios de participar en el proceso creativo, escribiendo historias y desarrollando assests que se introducirán directamente en el juego.


Descripción del proyecto:

Estamos desarrollando un "Team-based massively multiplayer online action game" F2P para PC, y consolas de nueva generación. El sistema de combate se apoya en la habilidad y los reflejos del jugador a través de un sistema de combos como los que se utilizan en los juegos de lucha (Street Fighter, Tekken, etc.). La acción nos mostrará al personaje en tercera persona, los combates por equipos serán dinámicos y tendrán lugar en arenas interactivas donde la destreza con la cual los jugadores manejarán a sus personajes serán la clave!
Otra característica que refuerza la importancia que damos a la habilidad del jugador es que los personajes no mejorarán sus características al subir de nivel. Un jugador novato tendrá las mismas posibilidades de vencer que un veterano (exactamente igual que en los juegos de lucha), por lo que la diferencia la marcarán los reflejos y la experiencia de cada jugador.


Personas trabajando en el proyecto:

Actualmente somos un equipo de 17 personas trabajando muy duro en este proyecto.
En el equipo tenemos:
- Pablo Rodríguez (CEO y Creative Director)
- Cesar Ortega (CFO)
- David Güell (Art Director)
- Jesús Luengo (Lead Game Designer)
- Sergi Salvador (Lead VFX Artist)
- Daniel Flamenco (Senior Programmer)
- Alberto Plaza (Senior Programmer)
- Luís Rojas (Senior Programmer)
- Miki Company (Lead Environment Artist)
- Javier Cadenas (Environment Artist)
- Oscar Giménez (Character Artist)
- Jofre Balboa (Lead Animator)
- Javier Ramello (Junior Programmer)
- Francisco Rodríguez (Texture Artist)
- Marc Boulesteix (Marketing Manager)
- Carlos Noguer (Junior Animator)
- Dimax Eduard (Junior 3D Artist)


Estado del proyecto:

El proyecto está actualmente en fase Alpha.
Si todo va bien, prevemos lanzar una beta cerrada a principios de 2014


Para que tengáis una idea del proyecto os dejo un link del vídeo de nuestra segunda arena « Zem moorlands »

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Discusión General Wed, 20 Nov 2013 17:10:53 +0000
Khärn weapons - by: Pablo.Rodríguez http://thebladeremains.com/forum/khaern/90-khaern-weapons#414 http://thebladeremains.com/forum/khaern/90-khaern-weapons#414

[File Attachment: h55d3950.jpg]

[File Attachment: h841e9eb.jpg]

[File Attachment: h1ba2211.jpg]]]>
Khärn Thu, 14 Nov 2013 09:23:36 +0000
Informations générales du jeu. - by: Reira http://thebladeremains.com/forum/discussions-generale/87-informations-generales-du-jeu#403 http://thebladeremains.com/forum/discussions-generale/87-informations-generales-du-jeu#403
Le studio 8 “bit Studio” est entrain de développer un « Team-based massively multiplayer online action game» F2P pour PC et la nouvelle génération de consoles, appelé Skara - The Blade Remains.

Le système de combat s’appuiera sur l’habileté et les réflexes du joueur, grâce à un système de combos, comme ceux qui sont utilisés par les jeux de combat (Exemples : Street Fighter, Tekken, etc.).

La vue sera à la troisième personne.

Les combats par équipe seront dynamiques et se dérouleront dans des arènes interactives où l’habilité des joueurs à maîtriser leur personnage fera toute la différence lors des combats !

Une autre caractéristique qui vient renforcer l’importance que nous voulons donner à l’habilité des joueurs est que les personnages n’amélioreront pas leurs caractéristiques en montant de niveau.

Un nouveau joueur pourra parfaitement tuer un vétéran (comme dans les jeux de combat), les principales différences seront les réflexes et l’expérience de chaque joueur.
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Discussions générale Fri, 08 Nov 2013 21:14:25 +0000
Disconnected - by: Pablo.Rodríguez http://thebladeremains.com/forum/skara-webcomic/80-disconnected#361 http://thebladeremains.com/forum/skara-webcomic/80-disconnected#361 Skara Webcomic Thu, 24 Oct 2013 16:45:51 +0000 Uncontrolled - by: Pablo.Rodríguez http://thebladeremains.com/forum/skara-webcomic/79-uncontrolled#350 http://thebladeremains.com/forum/skara-webcomic/79-uncontrolled#350 Skara Webcomic Thu, 17 Oct 2013 14:43:02 +0000 The Gods - by: Pablo.Rodríguez http://thebladeremains.com/forum/skara-webcomic/76-the-gods#313 http://thebladeremains.com/forum/skara-webcomic/76-the-gods#313 Skara Webcomic Thu, 03 Oct 2013 15:22:54 +0000 Lava coliseum - by: Pablo.Rodríguez http://thebladeremains.com/forum/arenas/71-lava-coliseum#287 http://thebladeremains.com/forum/arenas/71-lava-coliseum#287
The Khärn warriors created this dark and suffocating environment, surrounded by the melting lava and the bodies of fallen fighters.

Here you can see the thumbnails process, where we look for the features needed. Art by Ruben Álvarez.

[File Attachment: ha62b6d2.jpg]

[File Attachment: hf37a8a5.jpg]

[File Attachment: h0739196.jpg]]]>
Arenas Wed, 25 Sep 2013 17:12:10 +0000
Office life - by: Psyshik http://thebladeremains.com/forum/backstage/65-office-life#250 http://thebladeremains.com/forum/backstage/65-office-life#250
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Backstage Fri, 13 Sep 2013 08:48:13 +0000